OGLAŠAVANJE BEZ GRANICA- Bezvremenski mediji
Televizija, Radio, Tisak, Outdoor, Internet portali
Iako su digitalni mediji i dalje dominantni, klasični mediji i dalje imaju važne prednosti osobito za izgradnju brenda i dosezanje široke publike
- Uživaju povjerenje kod ljudi
- Masovni doseg-u kratkom vremenu dopiru do velikog broja ljudi
- Autoritet i povjerenje-i dalje imaju imidž vjerodostojnosti
- Snažna percepcija brenda-dobro izvedena kampanja stvara dugoročno pamćenje
Zašto je televizija i dalje KRALJ oglašavanja!!!
✅ Prednosti oglašavanja na televiziji:
- Masovni doseg
- Televizija i dalje okuplja ogroman broj ljudi u isto vrijeme, pogotovo za prime time termine (večernji sati, sport, popularne emisije).
- U kratkom vremenu samo u jednoj kampanji oglas vidi cijela nacija
- Ako želiš da tvoja poruka brzo dođe do velikog broja ljudi, TV je još uvijek nenadmašan.
- Visoka vjerodostojnost i prestiž
- Ljudi podsvjesno povezuju TV oglase s ozbiljnim i jakim brendovima.
- Sama činjenica da se tvoj oglas vrti na televiziji daje osjećaj da je brend „velik“ i pouzdan.
- Utjecaj vizualnog i zvučnog formata
- TV oglasi kombiniraju sliku, zvuk, glazbu i emociju.
- To znači da lakše stvoriš emocionalnu vezu s publikom nego samo s tekstom ili statičnom slikom.
- Brzo građenje svijesti o brendu
- Ako imaš novi proizvod ili želiš da svi brzo čuju za tebe, TV kampanja može u par tjedana dignuti svijest na nacionalnoj razini.
- Targetiranje po emisijama i vremenskim terminima
- Emitiranje reklame navečer u udarnim prime time terminu; ispred vijesti,dnevnika,filma, zabavne emisije, serije ili u prekidu. Naprimjer sportska oprema, autoindustria, tehnologija koji žele emitiranje tv spota tokom sportskih prenosa…
- Dugoročan utjecaj na brend
- TV oglašavanje gradi imidž i reputaciju brenda
- Ljudi pamte jake i kreativne TV kampanje godinama (ponekad i desetljećima)
- Povećanje efekta ostalih kanala
- Kada ljudi vide oglas na TV-u, veća je šansa da ga zapamte i kasnije reagiraju na tvoje online oglase, billboarde ili oglase na radiju
- Dakle, TV često služi kao pojačivač cijele marketinške kampanje.
Televizija daje brendu moć da u samo jednoj kampanji izgradi snagu koju drugi kanali postižu mjesecima – i to pred milijunima gledatelja.
✅ Prednosti radio oglašavanja za oglašivača:
- – idealan za regionalne ili gradske kampanje
- – puno jeftinije od TV-a, a opet vrlo učinkovito
- – oglasi se mogu brzo producirati i prilagoditi
- – različite stanice privlače različite demografske skupine
- – ljudi slušaju radio u autu na posao/s posla, na poslu, kod kuće → stalna prisutnost brenda, oglas koji se čuje više puta dnevno
- – glas, glazba i zvučni efekti stvaraju jaku emocionalnu poveznicu i pamtljivost
- (voditelj uživo spominje brend ili gost u emisiji)
Radio je podsjetnik u pravom trenutku, često djeluje baš kada ljudi donose odluke → npr. u autu na putu do trgovine čuju oglas za akciju i odmah reagiraju.
✅ Prednosti oglašavanja na internet portalima
Portali dnevno privlače tisuće do stotine tisuća čitatelja.
To znači da brend dobiva široku vidljivost i top of mind prisutnost kod publike.
Savršeno za brend awareness kampanje i lansiranja proizvoda.
- Veliki doseg /čitanost
- Najveći portali u Hrvatskoj ( 24sata, Jutarnji, Večernji, Index.hr,Lider,Poslovni dnevnik…) dnevno imaju stotine tisuća čitatelja
- To znači da tvoj oglas može u kratkom roku doći do ogromnog broja ljudi
- Ciljanje publike
- Portali znaju tko ih čita → prema interesima, lokaciji, dobu, spolu
- Oglasi se mogu plasirati na vijesti, lifestyle, sport, gospodarstvo… ovisno o ciljanoj publici
- Brza vidljivost i fleksibilnost
- Oglas se može postaviti i skinuti u roku od par minuta
- Idealno za promocije, akcije, last-minute ponude
- Razni formati oglasa
- Banneri (različite veličine), video oglasi, native članci, pop-up, takeover stranice…
- Mjerljivost
- Za razliku od TV-a ili radija, ovdje sve možeš precizno pratiti – koliko ljudi je vidjelo oglas,sa koji aparata, kliknulo na njega i što su dalje napravili.
- Interakcija s korisnicima
- Klik vodi odmah na web ili wb shop, društvene mreže ili landing page → korisnik može odmah reagirati.
- Povoljnost u odnosu na TV
Publika sve više konzumira vijesti online
Internet portali su znatno jeftiniji od TV-a, a i dalje daju masovni doseg.
✅Outdoor/vanjsko oglašavanje (plakati,jumbo plakati,oglasni stupovi,city light,posteri…itd)
Prednosti oglašavanja na jumbo plakatima
- Velika vidljivost – jumbo plakati dominiraju prostorom, jak vizualni utjecaj.
- Masovni doseg – nalaze se na prometnicama, križanjima i frekventnim mjestima → vidi ih tisuće ljudi dnevno.
- Stalna prisutnost – oglas je na istom mjestu 24/7, bez mogućnosti „skrolanja“ ili gašenja.
- Brza percepcija poruke – idealni za jednostavne i snažne poruke koje ljudi registriraju u par sekundi reklamu/treptaj oka!
- Imidž i prestiž – brend dobiva „veliku scenu“ i doživljava se ozbiljnije i snažnije.
- Lokalno ciljanje – možeš birati lokaciju → npr. jumbo plakati blizu trgovine, eventa ili konkurencije
- Prvi dojam događa se u djeliću sekunde – boja, slika ili logo privuku pažnju
- 1–3 sekunde su dovoljne da mozak „uhvati“ ključnu poruku
- Ako je oglas složen ili ima previše teksta, potrebno je više vremena – ali onda se gubi efekt
To naglašava jednostavnost i snagu formata: velik, jasan i trenutačno uočljiv
“Billboardu je dovoljno tek treptaj oka da prenese poruku on je oglas koji se ne skrola i ne gasi, uvijek je tu i uvijek ga primijetiš.”
✅Cross-channel oglašavanje/ Kombinirano oglašavanje (ATL,BTL + digitalno)
Je strategija promocije u kojoj se koristi više različitih komunikacijskih kanala ( npr. Tv, radio, internet portali,jumbo plakati, društvene mreže…) kako bi se dostigla šira publika i povećala učinkovitost kampanje.
Klasični/tradicionalni mediji u digitalnom svijetu djeluju kao most-ovi grade povjerenje, daju široku vidljivost i pojačavanju digitalne kampanje, dok istovremeno i sami postaju digitalni kroz portale, online streaming i društvene mreže.
Brendovi koriste klasične medije (TV, radio, print, outdoor) jer im daju masovni doseg, ozbiljnost, vjerodostojnost, kredibilitet i snažnu izgradnju prepoznatljivosti.
Sinergija-TV oglas potiče Google pretrage, billboard podsjeća na akciju, portal daje detalje, društvene mreže zatvaraju prodaju.
Povećan ROI- Ljudi češće reagiraju, kupuju kad su izloženi na više kanala.
Jači brend – prepoznatljivost raste kroz ponavljanje poruke na različitim medijima.
Sinergija-TV oglas potiče Google pretrage, billboard podsjeća na akciju,portal daje detalje, društvene mreže zatvaraju prodaju.
Uloga oglašavanja:
Uloga oglašavanja brenda je povećati njegovu prepoznatljivost, izgraditi povjerenje kod publike i potaknuti prodaju kroz jasno komunicirane vrijednosti.
- Oglašavanje u medijima je katalizator rasta i zaštita brenda od zaborava.
- Brendovi koji se ne oglašavaju opstaju na manjoj razini, ali rijetko postižu snažnu tržišnu poziciju ili dugoročnu lojalnost potrošača.
- Pasivni brendovi rastu sporije i uglavnom se oslanjaju na preporuke i organski marketing.
- Aktivni brendovi koji se oglašavaju kontinuirano podsjećaju publiku na svoje postojanje, jačaju svijest o brendu i ostaju „u igri“ kod potrošača kada dođe trenutak kupnje.
Istraživanja pokazuju da čovjeku treba oko 1 do 3 sekunde da registrira na reklamu (tv, plakat, banner, billboard…).
Brendovi bez oglašavanja prepuštaju drugima tržište!