Zašto klasični mediji još uvijek donose profit oglašivačima- i kako ih kombinirati s digitalnim kanalima

OGLAŠAVANJE BEZ GRANICA- Bezvremenski mediji

Televizija, Radio, Tisak, Outdoor, Internet portali

Iako su digitalni mediji i dalje dominantni, klasični mediji i dalje imaju važne prednosti osobito za izgradnju brenda i dosezanje široke publike

  • Uživaju povjerenje kod ljudi
  • Masovni doseg-u kratkom vremenu dopiru do velikog broja ljudi
  • Autoritet i povjerenje-i dalje imaju imidž vjerodostojnosti
  • Snažna percepcija brenda-dobro izvedena kampanja stvara dugoročno pamćenje

Zašto je televizija i dalje KRALJ oglašavanja!!!

✅ Prednosti oglašavanja na televiziji:

  1. Masovni doseg
    1. Televizija i dalje okuplja ogroman broj ljudi u isto vrijeme, pogotovo za prime time termine (večernji sati, sport, popularne emisije).
    1. U  kratkom vremenu samo u  jednoj kampanji oglas vidi cijela nacija
    1. Ako želiš da tvoja poruka brzo dođe do velikog broja ljudi, TV je još uvijek nenadmašan.
  2. Visoka vjerodostojnost i prestiž
    1. Ljudi podsvjesno povezuju TV oglase s ozbiljnim i jakim brendovima.
    1. Sama činjenica da se tvoj oglas vrti na televiziji daje osjećaj da je brend „velik“ i pouzdan.
  3. Utjecaj vizualnog i zvučnog formata
    1. TV oglasi kombiniraju sliku, zvuk, glazbu i emociju.
    1. To znači da lakše stvoriš emocionalnu vezu s publikom nego samo s tekstom ili statičnom slikom.
  4. Brzo građenje svijesti o brendu
    1. Ako imaš novi proizvod ili želiš da svi brzo čuju za tebe, TV kampanja može u par tjedana dignuti svijest na nacionalnoj razini.
  5. Targetiranje po emisijama i vremenskim terminima
    1. Emitiranje reklame navečer u udarnim prime time terminu; ispred vijesti,dnevnika,filma, zabavne emisije, serije ili u prekidu. Naprimjer sportska oprema, autoindustria, tehnologija koji žele emitiranje tv spota tokom sportskih prenosa…
  6. Dugoročan utjecaj na brend
    1. TV oglašavanje gradi imidž i reputaciju brenda
    1. Ljudi pamte jake i kreativne TV kampanje godinama (ponekad i desetljećima)
  7. Povećanje efekta ostalih kanala
    1. Kada ljudi vide oglas na TV-u, veća je šansa da ga zapamte i kasnije reagiraju na tvoje online oglase, billboarde ili oglase na radiju
    1. Dakle, TV često služi kao pojačivač cijele marketinške kampanje.

Televizija daje brendu moć da u samo jednoj kampanji izgradi snagu koju drugi kanali postižu mjesecima – i to pred milijunima gledatelja.


Prednosti radio oglašavanja za oglašivača:

  1. – idealan za regionalne ili gradske kampanje
  2. – puno jeftinije od TV-a, a opet vrlo učinkovito
  3. – oglasi se mogu brzo producirati i prilagoditi
  4. – različite stanice privlače različite demografske skupine
  5. – ljudi slušaju radio u autu na posao/s posla, na poslu, kod kuće → stalna prisutnost brenda, oglas koji se čuje više puta dnevno
  6. – glas, glazba i zvučni efekti stvaraju jaku emocionalnu poveznicu i pamtljivost
  7. (voditelj uživo spominje brend ili gost u emisiji)

 Radio je podsjetnik u pravom trenutku, često djeluje baš kada ljudi donose odluke → npr. u autu na putu do trgovine čuju oglas za akciju i odmah reagiraju.

✅ Prednosti oglašavanja na internet portalima

Portali dnevno privlače tisuće do stotine tisuća čitatelja.
To znači da brend dobiva široku vidljivost i top of mind prisutnost kod publike.
Savršeno za brend awareness kampanje i lansiranja proizvoda.

  1. Veliki doseg /čitanost
    1. Najveći portali u Hrvatskoj ( 24sata, Jutarnji, Večernji, Index.hr,Lider,Poslovni dnevnik…) dnevno imaju stotine tisuća čitatelja
    1. To znači da tvoj oglas može u kratkom roku doći do ogromnog broja ljudi
  2. Ciljanje publike
    1. Portali znaju tko ih čita → prema interesima, lokaciji, dobu, spolu
    1. Oglasi se mogu plasirati na vijesti, lifestyle, sport, gospodarstvo… ovisno o ciljanoj publici
  3. Brza vidljivost i fleksibilnost
    1. Oglas se može postaviti i skinuti u roku od par minuta
    1. Idealno za promocije, akcije, last-minute ponude
  4. Razni formati oglasa
    1. Banneri (različite veličine), video oglasi, native članci, pop-up, takeover stranice…
  5. Mjerljivost
    1. Za razliku od TV-a ili radija, ovdje sve možeš precizno pratiti – koliko ljudi je vidjelo oglas,sa koji aparata, kliknulo na njega i što su dalje napravili.
  6. Interakcija s korisnicima
    1. Klik vodi odmah na web ili wb shop, društvene mreže ili landing page → korisnik može odmah reagirati.
  7. Povoljnost u odnosu na TV

Publika sve više konzumira vijesti online

Internet portali su znatno jeftiniji od TV-a, a i dalje daju masovni doseg.


✅Outdoor/vanjsko oglašavanje (plakati,jumbo plakati,oglasni stupovi,city light,posteri…itd)

 Prednosti oglašavanja na jumbo plakatima

  • Velika vidljivost –  jumbo plakati dominiraju prostorom, jak vizualni utjecaj.
  • Masovni doseg – nalaze se na prometnicama, križanjima i frekventnim mjestima → vidi ih tisuće ljudi dnevno.
  • Stalna prisutnost – oglas je na istom mjestu 24/7, bez mogućnosti „skrolanja“ ili gašenja.
  • Brza percepcija poruke – idealni za jednostavne i snažne poruke koje ljudi registriraju u par sekundi reklamu/treptaj oka!
  • Imidž i prestiž – brend dobiva „veliku scenu“ i doživljava se ozbiljnije i snažnije.
  • Lokalno ciljanje – možeš birati lokaciju → npr. jumbo plakati blizu trgovine, eventa ili konkurencije
  • Prvi dojam događa se u djeliću sekunde – boja, slika ili logo privuku pažnju
  • 1–3 sekunde su dovoljne da mozak „uhvati“ ključnu poruku
  • Ako je oglas složen ili ima previše teksta, potrebno je više vremena – ali onda se gubi efekt

To naglašava jednostavnost i snagu formata: velik, jasan i trenutačno uočljiv

“Billboardu je dovoljno tek treptaj oka da prenese poruku  on je oglas koji se ne skrola i ne gasi, uvijek je tu i uvijek ga primijetiš.”


✅Cross-channel oglašavanje/ Kombinirano oglašavanje (ATL,BTL + digitalno)

 Je strategija promocije u kojoj se koristi više različitih komunikacijskih kanala ( npr. Tv, radio, internet portali,jumbo plakati, društvene mreže…) kako bi se dostigla  šira publika  i povećala učinkovitost kampanje.

Klasični/tradicionalni mediji u digitalnom svijetu djeluju kao most-ovi grade povjerenje, daju široku vidljivost i pojačavanju digitalne kampanje, dok istovremeno i sami postaju digitalni kroz portale, online streaming i društvene mreže.

Brendovi koriste klasične medije (TV, radio, print, outdoor) jer im daju masovni doseg, ozbiljnost, vjerodostojnost, kredibilitet i snažnu izgradnju prepoznatljivosti.

Sinergija-TV oglas potiče Google pretrage, billboard podsjeća na akciju, portal daje detalje, društvene mreže zatvaraju prodaju.

Povećan ROI- Ljudi češće reagiraju, kupuju  kad su izloženi na više kanala.

Jači brend – prepoznatljivost raste kroz ponavljanje poruke na različitim medijima.

Sinergija-TV oglas potiče Google pretrage, billboard podsjeća na akciju,portal daje detalje, društvene mreže zatvaraju prodaju.

Uloga oglašavanja:

Uloga oglašavanja brenda je povećati njegovu prepoznatljivost, izgraditi povjerenje kod publike i potaknuti prodaju kroz jasno komunicirane vrijednosti.

  • Oglašavanje u medijima je katalizator rasta i zaštita brenda od zaborava.
  • Brendovi koji se ne oglašavaju opstaju na manjoj razini, ali rijetko postižu snažnu tržišnu poziciju ili dugoročnu lojalnost potrošača.
  • Pasivni brendovi rastu sporije i uglavnom se oslanjaju na preporuke i organski marketing.
  • Aktivni brendovi koji se oglašavaju kontinuirano podsjećaju publiku na svoje postojanje, jačaju svijest o brendu i ostaju  „u igri“ kod potrošača kada dođe trenutak kupnje.

Istraživanja pokazuju da čovjeku treba oko 1 do 3 sekunde da registrira na reklamu (tv, plakat, banner, billboard…).

Brendovi bez oglašavanja prepuštaju drugima tržište!